مدلی دیگری از تخریب جنگل
فروردین ماه 1399

خودتان به این تصاویردرختان نگاه کنید!. هر یک از این درختها ، بین بیست تا سی سال عمرشان هست.
من فکر نمی کنم در هیچ کجای دنیا جنگل اینگونه باشد که هر کس به هر نقطه ای دلش خواست برود و هر کاری هم دوست داشت با درختان و جنگل رفتار کند.

این افرادی که اینگونه با درختان رفتار می کنند یا آگاه نیستند ، که در این صورت بعهده همه افراد جامعه هست که آنها را آگاه کنند. و یا می دانند و با درخت و جنگل دشمنی دارند. که باز هم بعهده همه افراد جامعه هست که جلوی آنها را بگیرند.

همه ما می دانیم امروزه دو تا از مهمترین وظیفه درخت و جنگل ، گرفتن گازهای سمی و خفه کننده و تامین اکسیژن کره زمین برای تنفس و بقاء هر چه موجود زنده در آن هست می باشد. یعنی اگر سبزینه ها نابود شوند ، آن طرف معادله برابر با نابودی هستی هست!.

من به سهم خودم از این دوست گرامی تقدیر و تشکر می کنم که این گزارش را تهیه نمودند. آنهم از سر احساس مسئولیت و دلسوزی.
دوستان گرامی حتماً باید یک فکر اساسی کرد. نمی شود که درخت بکاری و یک فردی یا افرادی بخاطر سودجویی و یا ناآگاهی دست به چنین اقدام بی رحمانه ای بزنند و نتیجه بیست سی سال تلاش را ، اینگونه بر باد بدهند. می شود بنظر شما آیا؟
بسیار تاسف دارد و بسیار غم انگیز و روحیه خُرد کن هست این اعمال شنیع با درخت و جنگل!. ما کاری نداریم که با پخش اینگونه گزارش ها برای کی بد می شود و به نفع چه کسانی هست؟ ما وظیفه اجتماعی داریم که این اعمال سخیف را آشکار کنیم. تا بلکه وجدان های بیداری باشند و بخواهند کاری انجام دهند.

به نظر ما تک تک افراد جامعه در این زمینه باید نقش ایفا کنند. وقتی برای تفریح به جنگل می رویم دست بچه داس و تبر ندهیم.
کسانی که اینگونه درختان را پوست کن می کنند تا خشک شود و آنگاه به عنوان درختان خشک قطع کنند شناسایی و مجازات شوند. و ...
دهها نظر و طرح و برنامه که باید چیده و اجرا شود تا این ثروت حیاتی و ملّی حفظ شده و در امان بماند.
خودتان به عکس ها نگاه کنید و قضاوت نمایید. انتظار داریم ، حتماً خودتان را هم مسئول بدانید.
عکس ها را مشاهده بفرمایید. - اینجا

دارابکلا 20 - DARABKOLA 20...
ما را در سایت دارابکلا 20 - DARABKOLA 20 دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 119 تاريخ: دوشنبه 15 ارديبهشت 1399 ساعت: 8:08