بدون اجازه ، وارد زمین های مردم نشوید!
دوستان گرامی ؛ الان مثل زمان قدیم نیست که پس از برداشت محصول ، زمین های کشاورزی آیش داده می شد و هر کس می توانست گاو و گوسفندش را داخل زمین های کشاورزی دیگران ببرد. الان همه در داخل زمین هایشان محصولات گوناگون می کارند و زمان برداشت محصولات هم متفاوت هست. یعنی یکی زودتر و یکی دیرتر و... گذشته از این ، درخت های متفاوتی در خیلی از زمین ها کاشته می شود و مطمئناً صاحب زمین ، با برنامه ریزی کارهایش را انجام می دهد و همه امور قانونمند شد. و شما اجازه ندارید خودسرانه وارد زمین های کشاورزی مردم شوید و دست به هرکاری بزنید!.
بنده در حاشیه دو قطعه از زمین های کشاورزیم که گندم و لوبیا بود ، درخت های گردو و صنوبر کاشتم. دو سه روز پس از برداشت گندم ، سری به زمین ها زدم. با کمال تاسف با این صحنه ها روبرو شدم ، دو عدد از 5 نهال گردویم توسط گوسفندها خورده شد. ترکه های آلوچه محلی از بین رفت. یک درخت آلوچه ترش گذاشته بودم تا بطور کامل برسد و متاسفانه همه را به روی زمین ریختند!. در قطعه دیگر زمینم که صنوبر های چند ساله داشت ، سرشاخه های این درخت ها را برای زیبایی و سرسبزی و خنکی منطقه و هم برای استفاده از آنها برای درختکاری سال آینده گذاشته بودم ؛ فردی رفت و همه را تراشید و حتی به درخت ها هم ضربه و آسیب زد. آیا به نظر شما این کار درسته؟! حالا که مثلا یک وقت هایی صاحب زمین در زمینش حضور ندارد شما باید بروید و بدون اجازه یواشکی هر کاری دلتان خواست انجام بدهید؟ خواهش میکنیم به اموال و سرمایه های سرِ زمین های مردم کاری نداشته باشید!
و متاسفانه در چند جا هم سرقت سیم های خاردار و فنس های دور زمین را هم دوستان گفتند. 50 متر فنس چه بدرد شما می خوره؟ آقااا این کار را نکنید. همیشه نمی تونید در برید....اینهم از فیلم صنوبرهایی که تراشیده شدن... مشاهده بفرمایید.
+ نوشته شده توسط دارابکلایی در ۱۳۹۶/۰۴/۰۳ و ساعت 15:45 |
دارابکلا 20 - DARABKOLA 20...
ما را در سایت دارابکلا 20 - DARABKOLA 20 دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 113 تاريخ: يکشنبه 4 تير 1396 ساعت: 19:52