پایان برداشت گندم دارابکلا
خرداد ماه 1396
...
برداشت غلّات دارابکلا
خدا را شکر ، غلّات امسالِ دارابکلا ، هم از نظر کمّی و هم از نظر کیفی خیلی خوب بود. یعنی عالی بود. پس از گذشت حدود پنج ماه از زمان کاشت کلزا ، گندم و جو تا زمان برداشت ، انتظارها به پایان رسید و با همّت و تلاش کمباین داران و مراکز خرید دارابکلا بویژه شرکت تعاونی سُنبله ، محصولات برداشت شده مدیریت گردید. در این میان امّا ، زحمت مضاعفی بر دوش شرکت تعاونی سُنبله هست که توزیع بذر ، کود و سموم را در طی سال بر عهده دارند. اما در زمان جمع آوری محصولات ، مراکز خصوصی هم برای خرید اضافه می گردد.
طی گفتگوی کوتاهی که با آقای سیّدباقر حسینی مسئول شرکت تعاونی داشتیم ، ایشان گفتند که امسال حدود 600 تن گلزا ، حدود 50 تن جو و حدود 1300 تن گندم در دارابکلا تولید گردید.
محصولات تحویلی کشاورزان ، بجز مقداری که برای مصرف مورد نظر و بخصوص بذر سال دیگر برای خود نگه داشتند ، مابقی تحویل اداره غلّه منطقه2 گردید. همگی خسته نباشد و خداقوّت.
همانگونه که اطلاع داریم ، بیشتر زمین های کشاورزی ما در سطح شیب دار قرار دارد و کارماشین های کشاورزی مثل تراکتور و کمباین در اینگونه زمین ها بسادگی نیست!. و در بعضی از زمین ها خیلی هم سخت و نیاز به رعایت احتیاط بالایی دارد.
سه کلیپ از درو گندم با کمباین در این زمین های شیب دار تهیه کردم که تقدیم می نمایم. البته کلیپ های دیگری هم هست که انشاالله در فرصت های مناسب پخش خواهم کرد.
کلیپ شماره یک – اینجا
کلیپ شماره دو – اینجا
کلیپ شماره سه – اینجا
سه کلیپ دیگر هم عبارتند از :
شالیزار اوسا صحرا قسمت یک – اینجا
شالیزار اوسا صحرا قسمت دو - اینجا
گل افرایی هم - اینجا
+ نوشته شده توسط دارابکلایی در ۱۳۹۶/۰۴/۰۱ و ساعت 18:6 |
دارابکلا 20 - DARABKOLA 20...
ما را در سایت دارابکلا 20 - DARABKOLA 20 دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 141 تاريخ: يکشنبه 4 تير 1396 ساعت: 19:52